onsdag 22 maj 2013

Skördat mina rabarber!

Sitter här och skriver på min lilla iPad. Hur klarade man sig förr utan detta verktyg?  Har skördat alla mina rabarber som jag hoppas att Helena, som har Signes kan göra en god paj av. Detta gjorde jag under tiden Ines sov gott i sin vagn, i underbart väder 25 gr. Det är till att passa på och njuta när solen är framme. Regn idag, så nu kan jag skörda mina rabarber igen. Så klart blev det en paj med rabarber.

Kerstins bästa recept.
175 gr smör
2 dl havregryn      (Blanda alla dessa ingredienser)
2 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 dl solrosfrön
1/2 tsk bakpulver

Skär rabarbern i mindre bitar, lägg i en paj form strö lite potatismjöl och sirap på rabarbern. Sist lägg fyllningen över rabarbern.
Grädda i ugn cirka 35 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kategorier